BEL - KOR 2-3 ... When your best isn't good enough - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van POM - WaarBenJij.nu BEL - KOR 2-3 ... When your best isn't good enough - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van POM - WaarBenJij.nu

BEL - KOR 2-3 ... When your best isn't good enough

Door: Pom

Blijf op de hoogte en volg POM

03 April 2010 | Verenigde Staten, San Diego

"Les plus belles guerres sont celles que l'on ne gagne pas..."
Ik weet niet of het waar is, het is de zoveelste die we 'net niet' halen.
Een mooi gevecht was de match tegen Korea wel. Een gevecht met alles erop en eraan, bloed, zweet en uiteindelijk ook tranen. We zijn aan de wedstrijd begonnen met het mes tussen de tanden en op ons maximum voorbereid en geconcentreerd om de 11e natie op de wereldranglijst te verslaan. Ze kwamen vroeg op voorsprong. Dat doet snel pijn maar is slechts een kleine prik. Een paar minuten daarna zijn we echt goed beginnen spelen, hebben we gecreëerd, ze opzij gezet en onze goal met ons leven verdedigd. Op de rust was het nog steeds 1-0. De energiereserves voor een maximum weer opladen en dan zijn we weer uitgerukt. Het werd 2-0, maar in dezelfde minuut scoorden we, 2-1! En dan weer heel snel 3-1 op een domme goal. Dat deed weer wel wat pijn. Maar het gaf ons nog meer woede om er nog harder tegen aan te gaan. We maakten nog 3-2 maar die 3e goal voor ons is er niet meer van gekomen. Helemaal uitgeput zijn we op het einde ineen gestort. Vooral van vermoeidheid maar ook van het snelle besef dat de droom van het wereldkampioenschap gedaan was. Ik ben zelf nog nooit zo diep gaan zoeken en zo uitgeput geweest, ma ja, wat doe je 'when your best isn't good enough'...
We hebben de wereld en onszelf bewezen dat we heel dichtbij die top 10 presteren, maar er mankeert net nog een beetje. Er zit wel heel veel toekomst in als we op deze basis voortbouwen. Dat idee sust de gemoederen momenteel niet echt, maar we zullen wel moeten verder gaan.
We moeten nu al beginnen met een derde plaats te halen. We spelen vandaag voor die derde plaats tegen Canada. Deze wedstrijd moet eigenlijk niet als afsluiter van dit boek dienen maar eerder als begin van een nieuwe droom, de Olympische droom. Vandaag gaan we bewijzen, dat we ver boven de andere landen uitsteken en dicht tegen de top 10 aanleunen. Dat is vandaag de laatste en eerste opdracht.

Daarna ga ik hier niet direct meer kunnen schrijven. Na de wedstrijd straks zal het niet meer lukken, en morgenvroeg reis ik verder naar Guatemala, jaja! Ik ga mijn zusje bezoeken, die daar al maanden leeft in een klein dorpje met het enige doel om de mensen te helpen. Het langverwachte weerzien staat voor de deur en dat... dat is het beste wat me nu kan overkomen.

• 03 April 2010 - 16:39

Mallentj:

Zibke, doe dat goed tegen Canada. Dat zal jullie misschien een klein beetje kunnen opbeuren.

En geniet daarna vooral van jouw zusje !

xx

• 03 April 2010 - 16:57

Yves:

Ta vision du match et ta philosophie me semblent vraiment très justes. Il n'y a vraiment rien à ajouter.

Amitiés et bonnes retrouvailles avec ta zuster !
    XX

• 03 April 2010 - 20:55

Anne (meter V Erica):

Proficiat met de medaile.
    We supporterden mee voor het pc-scherm.
    Dikke kus voor Erica en bedankt voor je blog, zo hadden we meer nieuws over het reilen en zeilen in San Diego.
    xxx

• 04 April 2010 - 10:04

Isabelle:

Dommage, fromage...
    Mais vous y avez été à fond et ça c'est l'essentiel!
    Pensons bien à toi Pomette.
    Et profite bien des retrouvailles avec Stridje et du dé-stress. Love you:)

• 04 April 2010 - 11:25

Ruth:

Pommie,

ge hebt er alles aan gedaan meiske, maar tmocht niet zijn. Iedereen weet nu wat er te doen staat om het de volgnede keer wel te doen slagen!

Geniet van uw reis naar Guatemala (geniet van uw zus en van de kleurenpracht daar) en kom volledig herbrond terug voor een nieuw avontuur met de WBNT.

Groetjes ook aan de rest,

Ruth xx

• 06 April 2010 - 09:59

Fleur:

Lieve Pom, jullie zijn toppers, zohard als jullie getraind hebben en gevochten hebben: CHAPEAU!! Echt heel jammer dat het niet bekroond is.
    Heel erg veel plezier bij je zus, wat zal je genieten!
    Tot heel snel, dikke zoen!