BEL - MEX 6-0 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van POM - WaarBenJij.nu BEL - MEX 6-0 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van POM - WaarBenJij.nu

BEL - MEX 6-0

Door: Pom

Blijf op de hoogte en volg POM

29 Maart 2010 | Verenigde Staten, San Diego

Het eerste doel van deze wedstrijd was hem zeker te winnen, de punten hadden we zowieso nodig. En dan is 6-0 een goede uitslag, dat is zeker. Nochtans was het gevoel na de wedstrijd ver van euforisch. Dat lag gewoon aan het feit dat we een stuk of 10 goals meer hadden kunnen scoren.. hoe gek het ook klinkt. We hadden ruimte en ruimte en kansen... iets ongelooflijk. Leuk was het wel, we hebben creatief kunnen zijn en rond hen gespeeld. En dan gewoon door het feit dat we veel schoonheden en afronding misten stijgt de nervositeit en de frustratie toch een beetje in de ploeg. Maar goed, ik vind dat 6-0 winnen goed is en dat we ook mooie acties hebben gedaan en daar moet je voldoening uit halen. Belangrijk is ook dat we niet teveel energie verloren zijn. Want... morgen komt de eerste grote test, de USA. We hebben die Mexicaanse taco dan ook snel verteerd en zijn onze zinnen meteen beginnen zetten op wat er morgen op ons bord staat, de Serena's, weten jullie nog? Het zal een ander soort gevecht zijn. Meteen na de wedstrijd gisteren zijn we ons al beginnen voorbereiden. Met het verzorgen van onze lichamen, zoals ik gisteren al vertelde, en ook met al het tactische, de videoanalyses. En niet te vergeten bereiden we onze geesten ook voor. Sessies gisteren avond en vanmorgen met onze net aangekomen mental coach Alain Goudsmet, zijn super belangrijk. We werken met elkaar om het beste uit iedereen te halen, om manieren te vinden allemaal op onze top te spelen, en we proberen te achterhalen hoe we deze wedstrijd gaan winnen. Ik ga alle geheimen natuurlijk niet uit de doeken doen, maar zeker is dat we met al deze factoren van voorbereiding een heel pak tools in huis hebben om boven onszelf uit te gaan stijgen morgen. Want dat is wat we nodig gaan hebben. De Amerikanen zijn fysisch imposant, hebben een goede structuur, hebben een paar goede speelsters en blijven en blijven gaan. En we spelen op hun grond. Er zijn hier ondertussen wel al een 20-tal Belgische supporters aangekomen, wat voor ons al een enorme steun is. Spannend en hard en een onverbiddelijk gevecht gaat het zeker zijn. Maar waar ik heilig van overtuigd ben is:
You can do everything you set your mind to.

PS bedankt voor de vele berichtjes, het doet me enorm veel. Blijf schrijven, it's what keeps us going! merci

• 29 Maart 2010 - 08:25

Challenger ;):

"You can do everything you set your mind to."
    Yes indeed ! You can do it girls !
    Succes ermee !! En geniet vooral !
    xx

• 29 Maart 2010 - 08:53

Sylvie B:

Zib, proficiat met jullie eerste overwinningen!! het klinkt echt super allemaal. zo spannend! USA gaat eraan! ;-)

KISS

• 29 Maart 2010 - 08:54

EvianS:

And keep on going!! We zijn al trots en willen nog trotser zijn!

• 29 Maart 2010 - 09:10

Emilie:

yes you can! ik duim mijn duimen plat vandaag. groetjes aan het hele team xxx

• 29 Maart 2010 - 15:10

Isabelle:

Quel bonheur toutes ses nouvelles. En te lisant je me rends pour la première fois compte comme c'est dur de jouer en compétitions. Tous ses entrainements et soins de santé physique et mental...pas évident mais tu restes toujours positive chose essentielle.Waouw bravo!
    Je vous souhaîte encore beaucoup de victoires mais surtout beaucoup de plaisir dans le jeu! gros kiss,

• 29 Maart 2010 - 15:53

Astrid:

Superleuk om alles te blijven volgen op je blog! Succes straks en get those burgers down!!!
    xx

• 30 Maart 2010 - 00:38

Tom Bouchery:

Ha die Anso :-) !
    Formitastische verslagjes van jullie sportieve prestaties !! Leuk om mee te volgen. Geeft d'er nog een lap op de komende dagen ! The force be with you :-) !!! Tom (KINE +)