San Diego, here we go! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van POM - WaarBenJij.nu San Diego, here we go! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van POM - WaarBenJij.nu

San Diego, here we go!

Door: Pom

Blijf op de hoogte en volg POM

20 Maart 2010 | Verenigde Staten, San Diego

Voilà, we zijn er. San Diego.
Nu gaat het allemaal starten.
De reis naar hier is wat langer geweest dan gepland. In Washington is de helft van de ploeg niet op het vliegtuig geraakt naar San Diego. Door 2 uur vertraging in Zaventem, vervolgens extreem strenge controles en lange wachtrijen in Washington Dulles en dan nog bijna 3km lopen naar de verste gate van het vliegveld, zijn we met z’n 12 minder dan 2 min te laat aangekomen. Daar stonden we dan, verbouwereerd, voor een gesloten deur. Daar stonden we dan enkele ogenblikken later te springen voor het raam om de aandacht te trekken en ons aub toch nog binnen te laten. Maar nee, koud liet de Amerikaanse crew ons rechtsomkeer maken richting ‘customer service’ om plaatsen op een volgende vlucht te boeken. Die 12 plaatsen zouden pas op een vlucht de volgende ochtend beschikbaar zijn. Dus hebben we daar in een hotelletje moeten overnachten. Vooral het feit van de volgende morgen weer heel de rompslomp van luchthavens en vliegtuigreizen te moeten meemaken was wat vermoeiend. Toch nog 5,5u vliegen, de States doorkruisen. Nu zijn we veilig en wel, met alle bagage en manschappen in Chula Vista, San Diego aangekomen. We hebben ons kunnen installeren in ons hotelletje, dat overigens niet het officiële spelers hotel is, dus geen leden van vijandige troepen in onze gangen of aan tafel. We hebben vandaag ook nog getraind – wat je nog vandaag kan noemen, want ik weet het niet meer, de uurverschillen maken me duizelig.
Het sportcomplex waar het veld ligt, is onwaarschijnlijk. Een prachtige site waar menig Amerikaanse topatleten hun sport in perfect uitgedoste faciliteiten kunnen beoefenen. Er is hier ook zoveel ruimte, dat alles mogelijk is. Alles in Amerika is groot, dik en ruim. Klein kennen ze niet. Ik ga niet teveel uitbreiden over de maat van de doorsnee bevolking, maar die is toch ook niet klein. Echt geen wonder als je ziet hoeveel fastfood ketens er hier zijn… hallucinant. Het is algemeen geweten, en toch … Maar goed, ik ga niet afdrijven op de American life-style.
We hebben een goede training gehad, perfect om de spieren wat los te gooien na al dat vliegen. En perfect om kennis te maken met het veld. Want ja hoor, het is altijd stilletjes aan aftasten met de grond waarop je gaat spelen. Deze is snel en botst nogal. Maar het ligt ons wel denk ik. Voor de rest zijn er rond het veld niet veel faciliteiten, dat is wel wat raar. Geen vestiaires bijvoorbeeld, een paar kleine tribunetjes bovenop den berg… Naast het veld, een cross-parcours voor BMX en daarachter lijkt de wijde omgeving woestijn te zijn. Niet veraf is er een meer. Voilà, dit is de grond waar het gaat moeten gebeuren.
Ik zette in het vliegtuig toevallig wat muziek op waar ik naar luisterde in de tijd van mijn beginjaren met de nationale ploeg, zo’n 8 jaar geleden. Fascinerend hoe je muziek evolueert met je persoon. Enfin, das iets anders dan hetgeen waarop ik wou komen. Ik kwam op een liedje dat me deed denken aan mijn laatste dagen op de middelbare school. We hadden toen afgesproken met de klas op 1 april 2010 (dat leek toen zooo ver weg)–er is nog discussie of het nu niet 2020 was - Maar bon, toen in de tijd dacht ik bij mezelf dat ik er alles aan zou doen om die RDV te halen, vrijaf nemen die dag of wat dan ook. Ik hoopte maar dat ik dan net niet weg zou zijn met de hockey, al stelde ik me toen toch ook de vraag of ik het dan nog zou doen en waar ik zou staan. Awel, en nu ben ik hier, en besefte ik op de vlieger dat ik 1 april 2010 niet op onze bijeenkomst zou zijn. Auw. Maar bon, we zijn hìer, in San Diego, een hele grote stap verder dan 8 jaar geleden. Het belgische vrouwenteam is sindsdien enorm geëvolueerd, nu zijn de Panthers geboren, nu spelen we voor een plaats bij de groten. Bring it on!

  • 20 Maart 2010 - 09:53

    Tommo:

    Ela, gaan ik dan de enige zijn die staat te wachten in antwerpen den 1ste april 2010 ? Succes ginder !

  • 20 Maart 2010 - 13:02

    Astrid (nt De Zus:-):

    Hey pomy, thx voor je mail(tje??) en het nieuws. ik schrijf snel terug. Hilarisch verhaal van vlucht!
    Anyway, doe dat goe ginder, groetjes aan iedereen en ik denk hard aan jullie! big kiss

  • 20 Maart 2010 - 16:07

    Béné:

    Helo Zib,
    Geef er een lap op en tot ons volgend ontbijtje!!! Kom op tijd terug!
    Greetz, Béné

  • 20 Maart 2010 - 17:37

    Magy:

    Ok super Pom! Rock on! xx

  • 21 Maart 2010 - 00:35

    Eugenia:

    From Argentina: train a lot and WIN!!! because argentinians want to see you again!!! GOOD LUCK BEAT THEM!!
    PS: what a shame!! your meeting whit classmates

  • 21 Maart 2010 - 00:44

    Eugenia:

    From Argentina: train a lot and WIN!!! because argentinians want to see you again. GOOD LUCK!!
    KISSES
    PS: about your meeting whit classmates what a shame!

  • 21 Maart 2010 - 10:06

    Tiffany:

    gooooooooooooooooooooo Panthers!!!!! xxx

  • 21 Maart 2010 - 11:13

    Fleur:

    Lieve Pommie!!!
    Heel veel succes, ik ga jullie weer volgen hoor!
    Liefs, Fleur.

  • 21 Maart 2010 - 15:06

    Mut, Papa, Astrid:

    go for it girls : nous voulons entendre vos exploits jusqu·au fin fond du Guatemala si beau et si chaud: zibous affectueux de nous 3

  • 21 Maart 2010 - 15:28

    Mallentj:

    Zibette, nice to read you.
    Dat is weer een fantastische ervaring meer dat je in 2020 kan vertellen aan uw 'oude' oude klasgenootjes. ;)
    Good luck !!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

WCQ San Diego

Recente Reisverslagen:

03 April 2010

BEL - KOR 2-3 ... When your best isn't good enough

01 April 2010

BEL - FRA 6-0

30 Maart 2010

BEL - USA 0-3

29 Maart 2010

BEL - MEX 6-0

27 Maart 2010

BEL - CAN 2-0
POM

Actief sinds 28 Aug. 2008
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 32896

Voorgaande reizen:

26 Januari 2011 - 11 Februari 2011

Stage South-Africa

07 November 2010 - 13 November 2010

Lanzarote - stage

04 April 2010 - 16 April 2010

Guatemala - Yalanhuitz

18 Maart 2010 - 04 April 2010

WCQ San Diego

14 Februari 2010 - 01 Maart 2010

Stage Argentina

23 Augustus 2008 - 01 Oktober 2008

NEW ZEALAND '08

Landen bezocht: