Las Leonas vs Las Pantheras - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van POM - WaarBenJij.nu Las Leonas vs Las Pantheras - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van POM - WaarBenJij.nu

Las Leonas vs Las Pantheras

Door: Pom

Blijf op de hoogte en volg POM

20 Februari 2010 | Argentinië, Córdoba

Belgium – USA 0-4. Niet zo’n positief resultaat voor ons. Zoals verwacht was het een intensieve en fysisch felbevochten wedstrijd. Maar, we konden het fysisch duel best goed aan en hebben het de Serena’s knap lastig gemaakt. Vooral onze eerste helft was heel goed en we zijn erg argressief geweest, wat voor hen het spelletje moeilijk maakte. In de tweede helft hebben we onze fouten dan echt cash betaald met telkens een goal en we zijn vergeten te scoren op de toch wel verschillende kansen die we gecreëerd hebben. Zo kom je aan het resultaat. De score is best zwaar voor hetgeen het was. Maar goed, resultaat is hier niet belangrijk, hetgeen we leren wel. En ik ben er heilig van overtuigd dat we dit op dit moment beter met 4-0 verliezen, dan met 4-0 winnen. We stellen ons nu namelijk meteen in vraag, analyseren de video, elke individuele actie en collectief ook wat er allemaal goed en minder goed was. Vanbinnen heeft deze wedstrijd me ook het vertrouwen gegeven dat die VS echt te pakken zijn. En zoals ik zei, dat moet pas binnen een maand gebeuren.

Het hele gebeuren rond de wedstrijden hier blijft een fantastische ervaring. Er wordt hier gewoon een goede tornooi sfeer gecreeërd. Muziek langs het veld tijdens de opwarming, de volksliederen en het publiek bijvoorbeeld, doen de adrenaline enorm stijgen. Alleen al met onze wedstrijd tegen de VS was er een paar honderd man. Allemaal mensen die geen familie of vrienden zijn, nee gewoon het Argentijnse volk, dat gepassioneerd is door deze sport. En het blijft niet bij kijken, ze zijn begaan door de wedstrijd en roepen fanatiek bij elke mooie pass, shot op goal, behaalde PC of mooie actie, wie er ook op het veld staat. Ons volk kan er wat van leren, passie voor een sport. En ik moet zeggen, ik denk dat ze het wel hadden voor de Belgische Panthers, tot op het einde hoorden we “Belgiu, belgiu!” langs het veld weergalmen. Fijn gevoel.

Vanavond zal het andere koek zijn. We spelen tegen de “Las Leonas” zelf. Wat het publiek betreft, wordt er gezegd dat er 2000-3000 man, kan komen. Het is zaterdagavond natuurlijk. Alleen gaan ze deze keer niet zoveel “Belgiu” roepen denk ik. Het zal zeker een hele ervaring zijn. Wat de wedstrijd betreft kijken we er natuurlijk ook enorm naar uit. Voor het eerst in bijna negen jaar dat ik voor het Belgisch team speel, sta ik tegenover deze grootnatie. Fantastisch. Het zal zeker niet gemakkelijk worden. Argentijnen zijn heel erg technisch en heel erg snel. Ze spelen een beetje instinctiefmatig en zijn in tegenstelling tot de Amerikanen wel heel efficiënt in hun bewegingen. Wij gaan ons vooral focussen op ons spel. We moeten ervoor zorgen om te leren uit de voorgaande wedstrijd en dingen beter te doen. We gaan toepassen wat we gezien hebben op de videoanalyses en groeien in ons proces. We spelen pas om 21.30 vanavond, wat enorm laat is, maar niets aan te doen. Betekent wel dat we deze namiddag een goed dutje hebben kunnen doen om ons helemaal klaar te maken in de arena te stappen voor de match van de dag, Las Leonas versus Las Pantheras!

• 20 Februari 2010 - 23:07

Stridje:

Anzie! Alles op alles eh !! xx

• 21 Februari 2010 - 03:33

Eugenia:

I´m from Argentina, sorry for my english...anyway good luck at the qualifier tournament!!! I´m sure argentinians were on your side against EE.UU,(between us: we hate them!!!hahaha) kisses

• 21 Februari 2010 - 09:35

Mallentj:

En en en ??? hoe wast ?????

• 21 Februari 2010 - 09:51

Fleur:

Lieve Pommie,

Leuke verslagen!!

Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie hebben gespeeld tegen Argentinie!
    Hoop dat je alles uit jezelf hebt kunnen halen! Maar jou kennende speelde je weer als een koninginnetje!

Heel veel liefs voor jou, Soof, Olivia en Iris!

X Fleur.

• 21 Februari 2010 - 10:05

Mut:

merci pour ces chouettes nouvelles; très impatients de connaitre les résultats; vraiment dommage qu'ils n'apparaissent pas sur le blog WBNT et s'il faut compter sur la fédé... ce sera pas pour demain la veille
    zibous
    Mut

• 21 Februari 2010 - 15:50

Béné:

Wij willen foto's!!!!!!

• 21 Februari 2010 - 17:30

Nay:

Joe de Pommie !!!
    man man, leuk zo je verhalen te lezen hoor! Vind het allemaal zooooo spannend! :)
    Hoe was het met de Argentinas? Potver vedetten dat ze zijn, zo zouden ze jullie hier ook moeten ontvangen. Zullen misschien wa volk optrommelen in DH om een "KEIZERINNENLIJKE" ontvangst te geven :)

Groetjes aan de As!

xx