Het kriebelt - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van POM - WaarBenJij.nu Het kriebelt - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van POM - WaarBenJij.nu

Het kriebelt

Door: Pom

Blijf op de hoogte en volg POM

16 Februari 2010 | Argentinië, Córdoba

Dag vrienden,

Zo. Na een lange reis van ongeveer 24u in totaal zijn we met onze WBNT (women belgium national team) eindelijk in Cordoba, Argentinië aangekomen. Eigenlijk gaat het wel snel. Eerst naar Madrid, dan een vlucht van 12u naar Buenos Aires en dan nog een binnenlands vluchtje naar Cordoba. Voor je’t weet ben je aan de andere kant van de wereld.

Klein technisch probleem, al onze hockeyzakken en de kiné-tafel zijn in Madrid blijven staan (de Spanjaarden wisten waarschijnlijk niet wat gedaan met al die special luggage). Dat wil zeggen bijna al ons hockey- en sportmateriaal. We kunnen dus voorlopig nog weinig doen. Het uurtje joggen dat gisteren na aankomst was gepland, is dan ook meteen vervangen door een beetje fitness en aquagym. Hopelijk komen onze stickzakken deze namiddag aan met het vliegtuig van Zoulou, onze assistent coach, die een dagje later naar hier vliegt. We kunnen niet wachten dat alles aankomt, want, we willen eraan beginnen!

Cordoba zal voor de komende 2 weken ons trainingsoord zijn waar we gaan werken als paarden om optimaal voorbereid te zijn op de World Cup Qualifier, eind maart, in San Diego. Dat is onze (voorlopige) eindbestemming , waar we een eerste plaats moeten veroveren om één van de laatste tickets te krijgen voor het Wereld Kampioenschap. En dat speelt zich eind augustus af in Rosario, jaja Argentinië, het land waar vrouwenhockey bijna even populair is als voetbal. Een event om voor geen geld te missen, machtig zal het zijn. Die populariteit voel je dan ook meteen hier. Mensen in de luchthavens weten van onze wedstrijden hier volgende week, ze komen waarschijnlijk kijken… De speelsters zijn gewoon sterren, een uur nadat ze hier in het hotel aankwamen, persconferentie, camera’s, fotografen, noem maar op. Ze lijken het doodgewoon te vinden, zijn er helemaal aan gewend. En dan heb ik de absolute ster, Luciana Aymar, hier nog niet zien rondlopen. Haar populariteit, die is groter dan Kim Clijsters in Vlaanderen denk ik. Ook wij, kleine belgen, worden hier heel hartelijk ontvangen. Alles is geregeld, bus, hotel enz. zijn perfect in orde en met de nodige luxe. We zijn al een paar keer op de foto moeten gaan. We zijn het niet echt gewoon om op handen te worden gedragen. We kunnen het maar beter snel gewoon worden, om door al die dingen niet afgeleid te blijven.

Het besef dat we hier helemaal aan de andere kant van de evenaar zijn dringt pas heel laat door. Het is te zeggen, het is nog zelfs niet doorgedrongen. Van vriestemperaturen en sneeuw in enkele uren naar zon en warme lucht. Heerlijk is het. Maar een beetje onwennig ook. Hoe raar het ook mag klinken. We zijn het zo gewoon ons constant te bedekken, dat het nu echt wat raar aanvoelt om in die warme temperaturen te vertoeven. De zomerse sfeer, lijkt ver in m’n geheugen, je voelt je in het begin, zo lijkt het, niet op je gemak. Maar wat hebben we te klagen! Het zal wel snel wennen, en ik kijk ernaar uit, het kriebelt…

• 16 Februari 2010 - 14:32

An Christiaens:

Yoe Pommy,

Veel plezier en succes daar! Geniet maar van de zon en al de aandacht daar...
    Groetjes aan iedereen.
    Dikke kus
    anxx

• 16 Februari 2010 - 15:28

Magy:

Hey Prot-chinees! Ben just gaan fietsen, moest locaties gaan zoek, ben ondertussen al 20min binnen en mijn dikke teen is nog steeds bevroren hahahaha... Kut zeg van die zakken, hopelijk zijn ze er ondertussen al. Nay is deze middag in de DH komen lunchen, bijna even gezellig als met u ;) dus dat valt mee. alé rock on! xx
    Ha ja en gedraag u als Paris Hilton! xx

• 16 Februari 2010 - 16:22

Béné:

Hey Zib (ja sorry, ik ben deze bijnaam meer gewoon).
    Dat ziet er allemaal super geweldig uit!!! Stuur maar veel photos vanuit je limousine!!!
    Have fun, maar denk aan je lichaam :-)!
    Greetz van de andere warme kant van de wereld
    Béné

• 16 Februari 2010 - 18:08

Yves G:

Ik wist niet dat je het zo goed kon vertellen...
    Un talent de plus pour cette chère "Frantwerpenaar";-)
    Tot binnenkort en...
    een bevroren kus

• 16 Februari 2010 - 18:38

Linda:

Hey Pom, Tof verslag, ik zet het integraal op onze WBNT-blog! Nog een fijne dag toegewenst en hopelijk zijn al jullie spullen aan gekomen!
    Dikke kussen aan iedereen
    xx Jullie manager in koud België

• 16 Februari 2010 - 19:24

Hans Van Kine+:

Hey Ricing star,

Hier alles OK, ans heeft goed zijn werk en we krijgen alles goed rond. Geniet maar van je ervaringen. Kben een betteke jaloers maar tis je van harte gegund. Je hebt er ook hard voor gewerkt. Succes en moed voor de harde trainingen en ik volg je op de voet.
    Uwe fan, hansie

• 16 Februari 2010 - 21:27

Sophie Hurkmans:

Hi Pom,
    Super om je verslag te lezen,heel veel succes met de voorbereidingen en geniet van al die spannende ervaringen.
    Groetjes aan de bekenden daar. X Sophie

• 16 Februari 2010 - 22:16

Nathalie/Challenger:

Hi Zib !!
    Ik had dus nog helemaal niet door dat jij daar nu al zou zitten ?! Geniet met volle teugen van al die intentse momenten. I know it's gonna be great !! Because you are Simply The Best !!
    Succes ermee maat !!
    xxxx Nathalie, aan die andere warme kant

• 17 Februari 2010 - 00:19

Stridje:

hey Anzie panzie!
    Jpense à toi !
    Wordt maar snel gewoon aan die temperaturen want ook na je San Diego tripje zal je het fameeeeeeus warm hebben :)
    Dikke zoen van net aan de andere kant van de evenaar, waar het momenteel, snif snif, koud is, maar hoop op beter morgen !!
    GO AND GET YOUR KICKS !
    xx

• 17 Februari 2010 - 09:22

Dirky:

Komaaaaaan Ans, laat zien dat de Belgische dames de beste zijn :-)

Werk daar maar keihard aan jullie team en geniet van het warme zonnetje!

En ja ... we zijn jaloers op die warmte!
    :-)

x

• 17 Februari 2010 - 11:33

Isabelle:

waouw trop chouette Pomette!!! Geniet ervan!!! We duimen voor jou en heel je ploeg.
    Kusjes

• 17 Februari 2010 - 21:21

Debs:

Hey Pommie,
    Erg leuk om zo jullie avonturen te kunnen volgen.
    Geniet ervan en zorg da jullie goe voorbereid zijn voor de qualifier, want naar het WK gaan is natuurlijk helemaal de max!
    Dikke kus!

• 18 Februari 2010 - 10:02

Val Herbert:

Hi Pommy! Leuk leuk! Hou ons op de hoogte na de wedstrijd! Kick ass!