Kiwi-lifestyle - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van POM - WaarBenJij.nu Kiwi-lifestyle - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van POM - WaarBenJij.nu

Kiwi-lifestyle

Door: Pom

Blijf op de hoogte en volg POM

10 September 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dans la dernière semaine rien de très extraordinaire c'est passé. Mais ça n'est pas nécéssaire pour vivre une expérience inoubliable. Je commence à bien prendre le 'kiwi-lifestyle' et la vie continue son petit train train. Chacun va travailler, va à l'école ou à l'univ. Moi je m'occupe avec des tas de choses: entre les entrainements et cours d'ordi, j'ai été à mes premiers cours d'anglais (je me sentais vraiment à nouveau sur les bancs scolaires), shopping, visites, regarder du rugby, relaxing etc. La semaine passé il y avait les “school-tournaments” de hockey. Et oui, les jeunes font pleins de sports à l'école ici! Les school trounaments sont les championnats officiels entre toutes les écoles du pays. J'ai été voir quelques fois avec Alana (qui vit ici chez les Dempsters aussi) et d'aures de mon équipe. Et bien, c'est une grande chose ces tournois! Beaucoup de gens viennent voir et le niveau est pas mal du tout! Pour les finals des écoles entières viennent supporter leurs équipes, tous en uniforme parfait! :-)
Pour le reste, j'ai passé du temps avec la copine de Shane, qui est Belge aussi et qui est ici pendant un petit temps.
Ce weekend, oon avait à nouveau un tounoi de préparation à la NHL. On jouait 3 matchs sur le weekend. Gagné vendredi soir contre Auckland (nos riveaux de la ville). Samedi contre Midlands (avec qq 'imports' des USA contre qui on a joué à Kazan), gagné aussi! Et Dimanche contre Northland, le 'home-team' de plusieurs filles de mon équipe, gagné! Ce que je disais à propos du winning-team n'est pas une blague :-) Non, ce ne sera que pendant la NHL qu'on verra la véritbale force des équipes. J'ai moi-même un petit problème aux ischios du auquel je n'ai pas joué dimanche, en précaution. Ce serait bête de venir ici et de se blessé sérieusement pour ne pas pouvoir jouer!
Dimanche soir nous sommes allé à un comedy-show avec Shane et qq amis à lui. Je pensais que je n'allais rien comprendre, mais c'étais très bien et fort drôle!
Autre anécdote de ce weekend est que j'ai rencontré un des plus grands All Blacks (rugby), Daniel Carter, avec qui j'ai pris une petite photo :-). Tout le monde me disais que c'est vraiment un gars très populaire et très apprécié ici, c'est un peu le David Beckham du rugby quoi!
Bon allé, je vous fais tous un tout gros bisous. J'éspère que tout va toujours bien en Belgique. Donnez-moi régulièrement de vos nouvelles!
Bisous

Vorige week is er niks buitengewoons gebeurd hier, maar dat heb je niet nodig om een onvergetelijke ervaring mee te maken. Ik heb me wat gesettled in de kiwi-lifestyle. Terwijl iedereen gewoon gaat werken, of naar school of univ gaat, doe ik vanalles en nog wat. Tussen de trainingen en computerlessen, ben ik naar m'n eerste lessen Engels geweest (voelde mij echt terug op de schoolbanken), wat shoppen, wat bezoeken, rugby kijken, relaxing etc. Vorige week waren er hier de “hockey school-tournaments”. Alle jongeren doen hier allerlei sport via het school en vorige week was het dus de officiële hockey kampioenschappen tussen de scholen van het hele land. Ik ben gaan kijken met Alana (het meisje dat hier samen met mij bij de Dempsters woont) en anderen van m'n ploeg. En ik moet zeggen, het is echt iets groots die schooltournaments, veel volk komt kijken en het niveau is echt niet slecht! Op de finaledag kwamen heelder scholen kijken, allen in perfect uniform :-)!
Voor de rest heb ik wat tijd doorgebracht met Shane's vriendin, die ook belgische is en hier een tijdje doorbrengt.
Dit weekend hadden we weer een voorbereidingsweekend opNHL. We speelden 3 wedstrijden over het weekend. Vrijdagavond zijn we gewonnen tegen Auckland (onze rivalen van de stad). Zaterdag tegen Midlands (met enkele 'imports' uit de USA tegen wie we in Kazan hebben gespeeld), ook gewonnen! En zondag tegen Northland, het 'home-team' van heel wat meisjes van m'n ploeg, gewonnen! Dat van het winning-team is geen grapje! Nee, we zullen pas zien welke de echt sterke ploegen zijn tijdens de NHL zelf. Ik heb zelf een klein probleempje met m'n hamstrings waardoor ik zondag niet gespeeld heb, uit voorzorg. Het zou dom zijn van helemaal naar hier te komen en een serieuze blessure op te lopen en niet te kunnen spelen.
Zondagavond zijn we naar een comdy-show geweest met Shane en een paar vrienden van hem. Ik dacht dat ik moeilijk ging kunnen volgen, maar het viel heel goed mee en we hebben heel goed gelachen!
Andere anecdote van het weekend is dat ik een van de grootste All Blacks (rugby) ontmoet heb, Daniel Carter, met wie ik dan ook een fotootje genomen heb :-) Iedereen vertelde mij hoe bekend hij is, een beetje de David Beckham van het rugby!
Bon, ik geef jullie allemaal nen dikke kus. Hopelijk gaat alles daar in België heel goed. Laat maar regelmatig iets van u horen, vind ik heel fijn!

• 10 September 2008 - 12:45

Ibaselle:

Coucou Anz,

Holala, quelle aventure! Je t'enverai bientot un mail avec toutes nos aventures ici en Belgique!Bientot, promis! Fait mes coucou à Ann-Sofie!
    Bisous

• 11 September 2008 - 08:48

Catheline:

Een hele natie die hockey kent, stoere loslopende rugbyspelers, en een team dat niet weet hoe het moet verliezen. Enjoy paradise ;)

• 11 September 2008 - 12:28

Stridje:

Ow no... et moi qui bosse bosse bosse, en plus de toutes mes envies de vacances, voyages, relax, à maintenant envie d'aller à Aukland. aaah :)
    'muse toi bien, sis, et OUI! un jour on ira ensemble faire le tour du monde (ou au moins le tour de l'océanie!)
    miss you...

• 11 September 2008 - 20:04

Fie:

he pommie!!!
    zalig al die leuke verhale, geniet er maar van ... je verdient het!!
    hier gaat alles zijn gewone gangetje, wij zijn ons ook aant voorbereiden op volgende week, eerste competitiematch tegen Gent. Vanaf maandag is de ploeg terug compleet en donderdag komt de eerste aussie traine ... best spannend he!!!
    be back soon kampioen :D

• 13 September 2008 - 14:17

Mallentch:

Hi girl !
    Kan je die rugby speler niet meenemen? Ben namelijk op zoek naar een lief ;)
    Geniet er nog van!
    xx