Weekend Taupo - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van POM - WaarBenJij.nu Weekend Taupo - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van POM - WaarBenJij.nu

Weekend Taupo

Door: Pom

Blijf op de hoogte en volg POM

31 Augustus 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hey Iedereen,

Dit weekend was een weekendje uit voor een soort voorbereidingstornooi in een plaatsje genaamd Taupo. We zijn vrijdagmiddag vertrokken in 2 “vans” van ongeveer 10-12 personen, dus heel de ploeg in 2 vans, gezellig! Na een rit van 4 uur zijn we daar aangekomen. Spijtig genoeg was het al donker (de zon gaat +/- rond 18.00-18.30 onder) want ze vertelden me dat het aan een groot meer lag en onder een grote berg. Dus dat kon ik toen allemaal niet zien. We sliepen in een 'Motel', wat heel tof en gezellig was. Zaterdagochtend zijn we dan een wandeling gaan maken en inderdaad, groot meer en in de verte 1 grote -, helemaal witte berg! Wow, zeer mooie plek! Na enkele gesprekken met de coaches in groepjes, hadden we wat tijd om nog wat rond te kijken in Taupo. De meisjes van mijn kamer hebben me dan naar de “Huka Falls” gebracht. Dit is een ZOTTE waterval, nooit gezien! 270 cub.meter water per seconde gaat daardoor, een wilde rivier, 100x zo snel en hard als je het je inbeeld. “Sick!” (:-) Waanzin. Dat was een tof uitje, net voor we lunch hadden en ons voor de wedstrijd van de namiddag klaarmaakten. We speelden tegen Wellington, de ploeg van de regio rond de hoofdstad. Mijn eerste match hier, ik was wel wat curieus hoe het wel zou gaan. Net voor de wedstrijd heb ik daar Shane gezien, fijn! Ze hebben me dan de eerste helft niet opgesteld zodat ik zou kunnen kijken hoe ze spelen. 2E helft erop! Het is een beetje een andere manier van spelen dan in Europa maar ze praten daar heel de tijd, dus ze zijden me constant waar ik moest staan :-) oef. Het was eigenlijk een heel goeie wedstrijd, al zijn we met 9-0 gewonnen! (We hebben heel goeie strikers die echt alles in de goal rammen!). Na de wedstrijd even naar de thermische baden om wat te stretchen en dan samen eten in een restaurantje en niet te laat naar bed. We speelden vanmorgen om 8u! Dus vroeg opgestaan, briefing om 6.30! het was nog aan het vriezen, maar dat is snel weggetrokken. We speelden vandaag Midlands en zijn 3-1 gewonnen weer. Ik ben in een winning team gevallen, joepie! Dit weekend was heel goed om met de volledige ploeg samen te zijne en voor mij om iedereen wat te leren kennen. Ze zijn allemaal echt super vriendelijk. Een jonge ploeg (veel -21), heel gelijkend op ons Antwerp-ploegje. Ze babbelen ook enorm veel onder elkaar over alles en iedereen en gebruiken (zoals ons) heel wat dialect. Ze babbelen zooo snel! Soms heel moeilijk te begrijpen, maar ik geraak er wel aan gewoon!
Voilà, vanavond heb ik dan voor het eerst Mark's vrouw ontmoet, Keri. Ze is een heel sympathieke vrouw.
Zieso, ik ga het er hier bij houden voor dit weekend.
Dikke kus iedereen!


Salut tout le monde,

Ce weekend je suis partie pour un petit weekend avec l'équipe pour un tournoi de préparation dans un endroit s'appelé Taupo. Nous sommes partis vendredi après midi dans 2 “vans” (mini-bus) dans lequels on transportait toute l'équipe! Après un voyage de 4 heures nous sommes arrivés à Taupo, malheureusement il fesait déjà noir (le soleil se couche vers 18.00-18.30) parce que on m'avait dit qu'il y aurait un grand lac et de la montagne. On dormait dans un “Motel”, ce qui était très sympa. Samedi matin on est allé fair une promenade, et en effet, grand lac superbe et au loin, 1 montagne toute blanche. Wow! Après quelques discussion avec les coaches en petits groupes, on avait encore un peu de temps libre. Les filles de ma chambre m'ont alors amené au “Huka Falls”! Une cascade incroyable! 270 mètres cubes d'eau par seconde, ça y va terriblement fort. Quel endroit magnifique! C'était une chouette petite escapade juste avant le lunch et la preparation pour le match de l'après midi. On jouait contre Wellington, l'équipe de la region de la capitale. Mon premier match, j'étais assez curieuse de ce que ça allait donné. Je n'ai pas joué la première mi-temps, pour pouvoir observer comment on joue. 2Ième mi-temps, directement dedans! C'est un au entre style de ce que j'ai l'habitude, donc heureusment qu'elles parlent toutes tout le temps pour me guider et me dire ou je devais courir! :-) ouf. C'etait un bon match, même si on a gagné 9-0! (nos avants sont terribles, elles shottent tout dans le goal d'une manière très efficace!) Après le match, stretching dans les bains thermiques, puis dîner ensemble et au lit pasz trop tard parce qu'aujourd'hui, on jouait à 8h! Donc réveil très tôt ce matin, briefing à 6.30! Il gelait encore, mais ça c'est vite levé et on a à nouveau joué un très bon match contre Midlands cette fois-ci, gagné 3-1. Je suis dans un winning-team, cool! Mais ceci n'est que la preparation, les équipes ne sont pas encore complètes. On verra une fois que la National Hockey League commence si on sait garder ce winning spirit. Ce weekend était très bien pour être ensemble avec l'équipe et pour apprendre à connêtre tout le monde. Elles sont toutes super sympa, c'est une équipe assez jeune (pas mal de -21). Elles parlent entre elles à une vitesse incroyable, parfois j'ai dûr à suivre! Mais je m'y habitue.
Ce soir j'ai alors enfin rencontre la femme de Mark, Keri. C'est une femme charmante et très sympa.
Voilà, je vais en resté la pour les histoires du weekend.
Gros bisous à tout le monde!

  • 01 September 2008 - 10:00

    Astrid:

    Hey Pommie, super dat je het daar zo goed stelt! En leuk dat je naast hockey ook nog andere dingen kunt meemaken daar! Enjoy en je hoeft niet té snel terug te keren... (toch zeker niet voor Antwerp-Dragons;-))

  • 02 September 2008 - 08:54

    Mallentj:

    Man man man ...
    Ik ben onder de indruk Zibke :)

    En die rivier, das precies photoshop ! Moest ge gaan zwemmen, vergeet zeker uw zwembandjes niet ;)

    Seg, ge komt toch nog terug ?

  • 03 September 2008 - 12:13

    Dirky:

    Wel Anso je lijkt me daar zeer goed te zijn terechtgekomen :-). Ik droom ook al jaren van een bar naast men bed. In ieder geval ik volg je avonturen op de voet. Geniet van je verblijf en sta af en toe eens even stil om te beseffen wat je meemaakt. ;-) groetjes en kiss

  • 04 September 2008 - 10:52

    Thomas D:

    Dag Anso,
    Zalig dat het daar zo plezant is, geniet er ten volle van. Dit is een zotte ervaring en amuseer u daar zoveel mogelijk. Fotos zijn echt bangelijk. Tamusement, bisous xxx

  • 04 September 2008 - 18:21

    Natacha:

    Hey Ans,
    Ik lees dat alles goed gaat. Super! Ben wel een beetje jaloers hoor,ben echt blij dat je daar bent. Geniet er vollenbak van voor je het weet is het voorbij. En je weet langer blijven kan idd, heb ik ook gedaan en zonder spijt.
    Dikke zoen en tot snel.

  • 07 September 2008 - 18:49

    Debs:

    Hee Pommie,
    Klinkt errug goed allemaal en ziet er ook cool uit! Hier alles goed. Ik zal je snel wat updaten rond het hockey in ons jonge ploegje. No worries komt allemaal goed! Heel veel plezier daar nog en geniet er met volle teugen van, want het is voorbij voordat je het in de gaten hebt! liefs,
    Debs

  • 07 September 2008 - 19:54

    Geoff:

    hello pomme

    Suivant tes petits conseils je suis venu me renseigner quant a ton trip neo zeelandais!

    Profites encore a fond de ton sejour et j attends un update des derniers jours

    A plus,

    Geoff

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

NEW ZEALAND '08

Recente Reisverslagen:

29 September 2008

NHL Part II

27 September 2008

NHL Part I

14 September 2008

Rotorua, physios & Whangarei

10 September 2008

Kiwi-lifestyle

31 Augustus 2008

Weekend Taupo
POM

Actief sinds 28 Aug. 2008
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 32902

Voorgaande reizen:

26 Januari 2011 - 11 Februari 2011

Stage South-Africa

07 November 2010 - 13 November 2010

Lanzarote - stage

04 April 2010 - 16 April 2010

Guatemala - Yalanhuitz

18 Maart 2010 - 04 April 2010

WCQ San Diego

14 Februari 2010 - 01 Maart 2010

Stage Argentina

23 Augustus 2008 - 01 Oktober 2008

NEW ZEALAND '08

Landen bezocht: